„Putem să ne pierdem telefonul… dar încălţămintea niciodată!”, a declarat zâmbind Karim Oumnia, inventatorul francez din orasul Nancy care a lansat primele branţuri ce pot fi conectate la telefonul mobil, interactive şi cu posibilitatea de a încălzi piciorul.
Karim Oumnia, de formaţie inginer, a petrecut ultimii doi ani inventând şi perfecţionând aceste branţuri inteligente pe care le-a numit Digitsole. Antreprenorul se ocupă de cinci ani de marca de pantofi sport ultrauşori Glagla.
„Ideea a fost să fac ceva mai mult decât un accesoriu conectat la telefon, cum sunt în prezent brăţările, a căror fiabilitate este scăzută. Branţurile numără paşii şi comunicarea cu telefonul este asigurată prin Bluetooth”, spune Oumnia, care a instalat senzori la nivelul tălpilor.
Distanţa parcursă, viteza, localizarea, altitudinea, numărul de calorii consumate sunt informaţii la care sportivii vor avea acces direct, în timpul exerciţiilor. Există chiar şi un termostat care ajută la reglarea temperaturii piciorului, până la maximum 40 de grade, cu o simplă comandă folosind aplicaţia instalată pe telefonul mobil.
„Este o tehnologie foarte complicată”, spune inginerul inventator care anunţă o autonomie de şapte ore pentru funcţia de încălzire continuă. El precizează că acumulatorii, care sunt incluşi, au nevoie doar de trei ore pentru a se încărca, prin intermediul unei simple conexiuni USB.
Karim Oumnia a încheiat şi un parteneriat cu un laborator al agenţiei franceze pentru energie atomică pentru dezvoltarea de noi funcţionalităţi şi în acelaşi timp a demarat discuţiile cu mai mulţi posibili investitori pentru a strânge fondurile necesare.
Branţurile cântăresc câteva sute de grame şi sunt făcute din poliuretan (material plastic, n.r.), neopren (varietate de cauciuc sintetic bun izolator termic, n.r.) şi alte materiale plastice şi conţin un circuit electronic şi o rezistenţă electrică. Se pot folosi cu orice tip de pantofi, potrivit declaraţiilor inventatorului.
Karim Oumnia spune că invenţia sa a suscitat interesul mai multor grupuri economice, dar el nu doreşte să vândă tehnologia, ci să păstreze controlul asupra invenţiei sale, comercializând licenţa de fabricaţie. Inventatorul preconizează că vânzările vor debuta la începutul anului 2015 pe internet, urmând ca în primăvara aceluiaşi an branţurile inteligente să fie disponibile şi în magazine.
Posibilii clienţi nerăbdători ar putea primi dispozitivele chiar de Crăciun. Produsul a fost promovat săptămâna trecută pe un site de finanţare participativă (donare de fonduri pentru dezvoltarea produsului, n.r.) şi a obţinut în doar cinci zile 40.000 de dolari, sumă pe care Oumnia credea că o va strânge în două luni.
„Este un semn bun. Lumea se schimbă: încălţămintea, hainele, toate vor fi inteligente. Analizele ne arată că 10% dintre perechile de pantofi care se vor vinde în cinci-zece ani de-acum încolo vor fi inteligente, ceea ce înseamnă mai mult de două miliarde de perechi”, dă asigurări patronul Glagla.
„Deocamdată, suntem singurii din lume care produc aşa ceva, mai ales că suntem singurii care beneficiază de tehnologia pe care am brevetat-o eu. Avem un oarecare avans, dar avem şi idei despre cum să îl păstrăm”, mai spune inventatorul care se gândeşte să mai includă în talpa pantofilor un senzor pentru măsurarea nivelului PH-ului transpiraţiei sau un dispozitiv GPS.
„Piaţa nu este limitată la sportivi, produsul se adresează tuturor: persoanelor în vârstă, motocicliştilor etc.” explică inginerul Karim Oumnia, care consideră că „tehnologia este matură”.
Sursa: Mediafax